ترفندهایی برای افزایش فروش شب یلدا رستوران و فست فود:
برای بیشتر ایرانیها یلدا یعنی طولانی ترین شب سال، دورهمی و شب نشینی، خوردن خوراکیهایی نظیر هندوانه و نهایتا کنارگذاشتن دستگاههای هوشمند مثل گوشی و تبلت! اما برای ایرانیهایی که صاحب کسب و کار هستند، یلدا به عنوان فرصتی برای فروش بیشتر و ایجاد کمپین های تبلیغاتی به شمار میرود.
وقتی صحبت از شب یلدا میشود، بلافاصله در ذهن دورهمی و مهمانی نقش میبندد. در این شب همه دور هم جمع میشوند و طولانیترین شب سال را در کنار دوستان و آشنایان خود جشن میگیرند. خیلی از مردم به رستورانها و کافهها میروند تا اوقات خوشی را سپری کنند. اما یک کسب و کار چطور میتواند از این فرصت طلایی استفاده کند و میزان فروش خود را بالا ببرد؟ اگر از هکهای فروش که در ادامه مطلب به آن میپردازیم استفاده کنید، طولانیترین شب سال میتواند به تاریخ فراموشنشدنی برای کسب و کارتان تبدیل شود.
خلاقیت شاه کلید فروش و ارتباط با مشتری است!
اولین نکته که همیشه و در هر کاری شما را یک قدم به موفقیت نزدیک میکند، خلاقیت است. در شب یلدا میتوانید با داشتن کمی خلاقیت و ایدههای تازه رکورد فروش خود را بزنید. اگرگوشهای از کسب و کار شما به بستهبندی محصول مربوط است، میتوانید محصول خود را در بسته بندیهای با طرح یلدا برای مشتریان خود ارسال کنید. این کار حس مثبتی از برند شما را در ذهن مشتری ایجاد میکند.شما میتوانید حداقل 10 روز قبل از شب یلدا سفارش خود را در سایت ایرانیان پک ثبت کرده و جعبههای یلدایی مشتریان را ارسال کنید.
در شب یلدا میزبان مشتریان خود باشید.
هدیه همیشه و در هر زمانی همهی ما را خوشحال میکند. پس این نکته را در ذهن داشته باشید که اگر برای مشتریان خود در شب یلدا میانوعدهی یلدایی مثل انار یا یک برش هندوانه در سفارششان قرار دهید، قطعا با ایجاد حس خوشایند از برندتان، در ذهن مخاطب ماندگار میشوید. شما میتوانید یک یادداشت تبریک شب یلدا یا یک عدد فال حافظ همراه با بستهی مشتریان خود بفرستید. با این کار ممکن است آنها شما را در شبکههای اجتماعی مختلف و یا به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند. با این روش شما بدون هزینهی اضافه تبلیغاتتان را از طریق مشتریان خودتان انجام دادهاید.
در خاطرات مشتریانتان ظاهر شوید!
با ظهور شبکههای اجتماعی و فعالیت بیشتر کاربران در این فضا، عکس گرفتن و به اشتراک گذاشتن آن به روتین مورد علاقهی مردم تبدیل شدهاست. از این فرصت استفاده کنید و با چیدن دکور یلدایی و تزئینات جذاب مردم را به عکس گرفتن در فضای کاری خود ترغیب کنید. با چیدن سفرهی یلدا در محل کارتان علاوه بر ایجاد حس خوب برای پرسنل و کارمندان خود، در خاطر مشتریان میمانید؛ به طوریکه با به یاد آوردن اسم برند شما به یاد لحظات خوش خود در فضای کاریتان که رستوران، کافه و غیره است میافتند.
تخفیفهای استثنایی یلدا:
خود را به جای مشتریان خود بگذارید و به تخفیف روی غذای مورد علاقهتان فکر کنید. در هر کسب و کاری حتما یک یا چند محصول پرطرفدار بین مشتریان وجود دارد که حتما با دیدن پیشنهاد جذاب از طرف کسب و کار شما حس مهم بودن به آنها دست میدهد. شما میتوانید با تعیین سقف سفارش، کوپن تخفیف برای مشتریان خود در نظر بگیرید. مثلا اگر کسب و کار شما مربوط به صنعت غذایی است، میتوانید به هر مشتری با سفارش 300 هزار تومان یک سالاد پرطرفدار هدیه دهید.
پکیج های هیجان انگیز:
محصولات خود را به صورت پکیجی و چندتایی بفروشید. برای این کار با یک پیشنهاد جذاب، مشتریان را به خرید پکیجهایتان ترغیب کنید. چون در شب یلدا مهمانیها و دورهمیهای زیادی برگزار میشود، با پیشنهاد پکهای 2 یا 3 نفره با قیمتی مناسبتر به فروش بیشتر محصول خود کمک کنید. اگر کسب و کار شما مربوط به رستوران یا کافه است، میتوانید غذاهای خود را برای دو یا سه نفر به شکل کمبو به مشتریان بفروشید.
ارتباط با مشتریان و دانستن نیاز و علاقهی آنها مهمترین شاخص مشتری مداری است. خود را در ذهن آنها ماندگار کنید تا خرید از شما یادآور حس خوب تجربهی خوشایند باشد. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که ظاهر محصول شما اولین مواجه مشتری با برند شماست؛ پس روی بسته بندی آن وسواس به خرج دهید. ما در ایرانیان پک با تیم حرفهای خود در ارائه بهترین بسته بندی در خدمت شما خواهیم بود.
منبع : چاپ و بسته بندی ایرانیان پک